10 nippi olla õnnelik

1. Tingimusteta armastus
Igaüks meist unistab ja elab mingi aja selle nimel, et kogeda lõõmavat armastust, tunda, seda, kuidas ilma Sinuta on teisel inimesed ilmselgelt võimatu oma elu jätkata, tajuda seda, kuidas Sinu järele ollakse hull, pöörane ning armastusest ollakse valmis tegema kõige uskumatumaid tegusid. Ja me otsime sellist inimest, kes meile seda romaanidest loetud armastust pakkuda suudaks. Ja me oleme jäägitult õnnetud kui seda armastust ei tule, või kui ta tuleb ja korraga käest pudeneb. Viimase aastaga olen aru saanud, et õnnelikuks teeb hoopiski teistsugune armastus. Õnnelikuks teeb see, kui Sa ise suudad kedagi armastada, tingimusteta armastada. Olgugi, et sellel inimesel on miljon põhjust muutumiseks, armastad Sina teda ometi sellisena nagu ta on. Ja oled jäägitult õnnelik, et Sul on keegi, keda armastada.

2. Raamatud, raamatud ja veelkord raamatud
Minu elus on perioode, kus ma korraga neelan kolme-nelja erinevat raamatut. Ja on selliseid perioode, kus ma nädalate jooksul ei võta kätte mitte ühtegi teost. Aga ühte ma tean, ilma raamatuteta pole inimest ja ilma inimeseta raamatut. Ja, ja riigis, kus kirjastamine on sama suure hooga nagu saiaküpsetamine pagariäris, ilmub paratamtult trükipoognatena ka tõelist saasta, ent kui loetud raamat Sind kasvõi natukene mõtlema paneb, Sinu sees kasvõi ühe tunde tekitab ja paneb Sind mingit tuttavat nähtust hoopis uues valguses nägema, on loetud raamat kindlasti seda väärt olnud.

3. Kvaliteetne pesu ja salongihooldused
Kuigi ma üritan asjade maailmast eemalduda ja nautida rohkem neid väärtusi, mida käega katsuda ei saa ja reisile minnes kohvrisse pakkida ei ole võimalik, tean ma, et naisterahva enesehinnangut tõstavad pea alati hea massaaž või näohooldus ning kvaliteetne, õrn ja naiselik pesukomplekt. Ma usun, et peale aastast pausi, mil ma teadlikult üritasin vältida ilusalonge (peale juuksuri) ning hoida ennast pesupoodidest eemal, oskan ma seda enam hinnata tunnikest massaaži ning virsikuroosat pesukomplekti, mida peale minu tõsi küll, näevad vist ikka väga vähesed :)

4. Eestimaa loodus
Mitmed aastad olen oma suvepuhkuse veetnud Eestis. Mine ja sõida nädalavahetuseks linnakärast eemale, mine naudi kuldseid viljapõlde üksikute moonituttide ja rukililledega, mine käi kohalikus savikojas ja vaata, kuidas meister järjekordset kollektsiooni valmis voolib, mine ja rända mööda lõputuid metsaradasid, peatu piknikuks järvekaldal ning joo veini loojuva päikese taustal lõputuna näival liivarannal. Kui see kõik on siin olemas, siis miks me alati mujale tahame?

5. Pisike pehme kätepaar kaela ümber
Kui Sul on päris oma väikene kätepaar, kes Sulle õhtuti käed ümber kaela paneb ning sosistab, et Sa oled maailma kõige kallim, siis tead Sa väga hästi, millest ma räägin. Kui hommik erakordselt varast hommikutundi näitab ja pisikene kätepaar Sind vaikselt silitab ning õrnalt sosistab kui kange pissihäda tal on, tundub see imearmas ja annab Su elule hoopis teise varjundi kui hilishommikused häirimatud unetunnid.

6. Valge vein
Rääkigu nad, mida tahavad, alkoholi kahjulikkusest. Mina usun, et alkohol on kahjulik ainult siis, kui sellega liiale minna ning täiskarsklased on 99% ulatuses olnud varem alkohoolikud. Mina olen seda usku, et valget veini võib juua suveperioodil natukene kasvõi iga päev, kusjuures kellaaeg, millal alustada pole oluline ja määrav. Ja ma tõesti usun, et kui Sa oled õnnelik, teeb Sind klaasike veini veelgi õnnelikumaks ning kui Sul on mure, mille üle natukenegi mõtiskleda, aitab pokaal veini Sul seda suurepäraselt teha.

7. Romantilised komöödiad
Kunstiliselt mitte kõrgelt hinnatud romantilised komöödiad toovad vaatamata sellele sisse hiigelsummasid. Ja mina kui nende andunud austaja, ootan põnevusega üha uusi romantilisi lookesi, mis tõsi küll enamasti sarnanevad alati eelmistele, aga loovad nii mõnusa ja rõõmsa meeleolu. Ja loomulikult, mida sarmikamad on meesnäitlejad, seda enam panevad need lood Sind siiralt unistama millestki ilusast ja imelisest.

8. Vaikus
Linnainimene kuuleb vaikust harva. Ometi on täiesti võimalik mürafooni enda ümber vähendada. Mõtle, kas telekas peab ikka igal õhtul taustaks üürgama või kas need raadiojaamad, mida Sa autoga sõites alatasa krutid ikka tegelikult on päris need, mis Su kõrvu paitavad? Viimasel ajal püüan järjest vähem vaadata telekat ning harvad on need korrad, mil koduses keskkonnas raadio müratekitajana taustaks mängib. Aga kui satud rabasse või linnast välja metsarajale jooksma, koged Sa tõelist vaikust, mis laseb Sul päris lähedalt kuulata iseenda südame- ja mõistusehääl.

9. Söök, söök ja veelkord söök
Sa ju tead, mis moodi lõhnavad kuldses oliivõlis särisevad küüslaugu- ja sibulatükid. Imeliselt, kas pole? Või mismoodi maitsevad aiatomatid värske basiiliku ja mozzarellajuustuga? Ja kuidas näljatunne kasvab tundes ahjus küpseva lasanje hunnitut aroomi. Söömine peab olema midagi enamat kui lihtsalt kartuli ja kastme sisse vohmimist. Söömine olgu nauding nii hommikul, lõunal kui ka õhtul. Nii üksinda, pere või sõprade ringis. Ja kui jagub julgust katsetada, võid kogeda maitseid, millest Sul endalgi aimu polnud. Ja et söögitegemine rõõmsam oleks, olgu Sul alati käepärast klaasike lemmikveini :)

10. Trenn, trenn, trenn – juhuuuuu
Sõbrad teavad, et ma olen nüüd juba viimased kolm aastat trennikuradi küüsis, aga ... paremat kuradit kui see, ma tõesti ei tea. Mõnusal suveõhtul jooksed naudinguga mööda metsaradasid. Õhtul peale väsitavat tööpäeva venitad ennast mõnusalt Body Balance lihtsate meloodiate saatel. Tunned siirast rõõmu oma olemisest ja iseendast. Kui kord leian julguse saan kindlasti imeheaks treeneriks, sest miks mitte ei peaks see õnnestuma. Ma ise naudin ja jumaldan seda, millega tegelen, miks mitte ei peaks ma suutma seda teistele sedamoodi edasi anda, et ka nemad hakkavad sama asja jumaldama ja armastama. Ja muideks pole paremat stressimaandajat kui füüsiline koormus, mis sunnib Sind keskenduma iseendale ja antud hetkele.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kopli liinid

Kasvatades järeltulevat põlve

Asjade omamise valu