Minu kallis MINA

Tead ju küll - sügisel tundub, et nüüd oleks aeg personaaltreeneri käe alla ennast paisata ja lasta tal endaga imet teha. Peale jõule otsid õhinaga kõike seda, mille teemaks salenemine või kaalulangus. Uue aasta lubaduste TOP 10-s troonivad pea alati lubadused teha rohkem trenni, süüa vähem, võtta kaalus alla 5/10/15 kilo.
Ja ega personaaltreenerid - toitumisnõustajad kadedad inimesed pole, pealegi vajab ju ka nende igapäevaleib teenimist. Nii ulatavad nad Sulle abikäe ja pakuvad imelisi programme, mille puhul peaksid kindlasti õnnestuma. Tõsi küll, seda siis kui Sa ei libastu. Mäletad küll ju neid süümepiinu kui personaaltreeneriga kokkulepitud kohtumisel pead tunnistama, et oeh, ei suutnud ikka nendele kookidele sünnipäevalauas vastu pidada ja sõbrad ... no nendega koos olles ei pane isegi tähele, mitmes rummikokteil juba salamisi joodud on. Ja siis tunned häbi, aga kuna treener on Sinu enda poolt kinni makstud julgustaja, siis üldjuhul ta natukese manitseb ja soovitab ikka rohkem pingutada ja programmist kinni pidada.
Iseenesest on need inimesed toredad - neil on teadmised ja oskused, et Sind tervislikemate eluviiside juures toetada ja aidata, aga sageli peale neid programme ja enesepiitsutust langevad paljud tagasi vanade eluviiside juurde. Miks siis? Sai ju nii kenasti räägitud kui kahjulik on ülekaal või normist kõrgem rasvaprotsent, ja kui kasulik on liikumine või kui ebatervislik õhtune näksimine. Kuidas kartulikrõpsudes pole absoluutselt mitte ühtegi kaslikku ainet ning kuidas magusasöömine tekitab istuva eluviisi puhul pea alati ülekaalu.
Oled Sa kunagi mõelnud iseenda väärtuse peale? Selles võtmes kui kallis Sa iseendale oled. Kui palju Sa iseennast armastad? Mulle meeldib siinkohal väga holistiline lähenemine, mis käsitleb inimest kui ühtset terviklikku süsteemi - kus inimese mõtted, tunded, füüsiline keha, hing ja vaim on omavahel tihedas seoses. Lühidalt ja lihtsalt - ma olen see, mida ma mõtlen, tunnen. Minu sees sügaval on minu vajadused ja unistused, on olemas eesmärgid iseenda elule. Seal sügaval on varjul ka minu hirmud, minu viha, minu ebaõnnestumised. Minu tänaseid valikuid mõjutab kogu see woodoo värk, mida tajub ainult minu alateadvus ja millest minu teadlikul minal pole üldjuhul kõige vähematki aimu. Kui ma väidan, et mulle ei meeldi liikuda ja sporti teha, siis võibolla on selle taga varasem ebaõnnestumine, võibolla hoopiski ebakindlus, kas ma saan sellega hakkama või mitte? Kui ma väidan, et mulle meeldibki õhtuti teleka ees kreemikooki nosida, siis äkki ma hoopiski tunnen ennast üksikuna, leevendades magus-rasvase kreemiga iseenda kurbust? Kui ma sõpradega koos olles ei saa üle ega ümber rummikokteilidest või rohkest veinist, siis äkki ma kardan, et ma ei ole muidu piisavalt lõbus, tore, et mind ei aktsepteeritagi sellisena nagu ma sisimas olen?
Ja loomulikult oleme me ka oma harjumuste ohvrid, mugavad tegema muutusi, mis meid tundmatusse paiskaksid. Me oleme harjunud sööma rasvast ja soolast, sest maitsemeel on nõnda treenitud ja muidu pole toidul nagu toidu maitset. Proovi, paar esimest nädalat tundub jah, et toit ei ole päris see, aga kolme nädala pärast tundub Sinu varasem menüüd Sulle ikka väga soolasena, kuidas ma üldse sellist toitu süüa sain!!!
Kui Sa tuled nüüd tagasi selle küsimuse juurde kui palju ma ikkagi iseennast armastan, kui kallis ma ikkagi iseendale olen, siis sellele küsimusele vastuseid otsides ei saa sa teha iseenda jaoks ühtegi halba valikut. Sest see oled ju SINA ise, ma usun, et Sa armastad sügaval sisimas ennast ja tahad olla iseenda ja oma valikutega kontaktis. Lihtsalt pole siiani julgenud vaadata nende "luukerede" poole, millel nimeks üksindus, hirm, tunne, et ma pole sellisena piisav. Ja oledki siiani otsinud lohutust toidust, alkoholist, teleseriaalidest, sest siis ometi ei pea ju iseendale ja oma haavatavusele keskenduma. Ja oled õigustanud oma valesid valikuid sellega, et Sulle meeldibki ja Sa ei ole kunagi osanduki midagi paremat ja pealegi Sul niikuinii ei õnnestu.
Enne kui Sa järjekordse spordiklubi liikmeks ennast registreerid, lootuses, et siis ehk on Sul motivatsiooni trenni teha või kui Sa järjekordsed eurod salenemispreparaatidele raiskad, leia hoopis aega rääkida oma sisemise minaga ja vaata, mis seisundis tema parajasti on, äkki on tal millestki puudu või on hoopis midagi üleliia. Mõtle, miks Sinu valikud on olnud just sellised nagu nad parajast on? Miks Sinu tänane elu on Sind ennast tasapisi hävitanud ja viinud olukorda, kus SINU kõige kallim aare - SINA ISE ja SINU TERVIS kipub kaotsi minema.
Ja kui Sa oled nendele valusatele teemadele vastused leidnud, siis mine julgesti proffi juurde, kes Sind Sinu teekonnal aitab - Sulle mõnusaid treeninguid ja vahvaid toiduampse pakub ning Sind taas rajale aitab, selle väikese erinevusega, et nüüd oled Sa teadlik oma sisemistest vajadustest ja oskad edaspidi valikuid iseennast hoides teha, Sinu eesmärgiks pole enam ainult 15 kilo kaotamine, vaid täisväärtuslik ja tasakaalus harmooniline elu.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kopli liinid

Kasvatades järeltulevat põlve

Ühiskonna sunnil